Art & Tech Days

Poznáte cross-media marketing? V rámci Art & Tech Days ho predstavil Portugalec Luis Fernandes

Od pondelka 19. novembra 2018 sa v Košiciach koná festival mediálneho umenia, technológií a digitálnej kultúry Art & Tech Days 2018. Prináša prednášky, workshopy, výstavy, konferencie aj audio-vizuálne performancie. Index Mag navštívil stredajší workshop Canal 180: Mediálna komunikácia vs. hudobné festivaly.

Inšpiratívneho workshopu v Kasárňach/Kulturparku sa zúčastnili ľudia z rôznych odvetví – event manažéri firiem, marketingoví kreatívci, grafici či ľudia z IT sveta. Viedol ho Luis Fernandes, výkonný producent portugalskej mediálnej platformy Canal 180, ktorá sa zameriava na oblasť kultúry, umenia a kreatívy.

Luis Fernandes Canal: 180 Art&Tech Days
foto: Maja Bodnárová

Interdisciplinárnosť eventov

Jeho cieľom bolo predstaviť účastníkom možnosti cross-media marketingu aj prostredníctvom praktických príkladov, ktoré vzišlo zo spolupráce Canal 180 s letnými festivalmi ako Primavera Sound.

„Festival je unikátna možnosť na spájanie ľudí, je pritom jedno, či je zameraný na hudbu, alebo je to Art & Tech Days. V súčasnosti by festivaly nemali poskytovať len zábavu, ale mali by mať aj zodpovednosť poskytnúť niečo naviac – informáciu, poznatok. Je pritom dôležité, aby prinášali interdisciplinárnosť. Dnes je výzvou pochopiť potenciál kríženia sfér a spojiť ich,” hovorí L. Fernandes.

Art & Tech Days
foto: Maja Bodnárová

V rámci komunikačnej stratégie hudobných festivalov Luis Fernandes vyzdvihuje možnosť prostredníctvom sociálnych sietí vytvárať online komunitu ľudí a prepájať ju s miestom, kde sa festival koná, a hudbou. Namiesto klasického postupného zverejňovania mien na sociálnych sieťach zvolil Canal 180 napríklad odprezentovanie line-upu Nos Primavera Sound 2018 cez krátky film zobrazujúci mená umelcov v priestore mesta, na ktorý ľudia prišli do kina, pretože chceli.

Iný uhol pohľadu

Zaujal ma popis tohto workshopu a to, že je zameraný na inú než typickú komunikáciu, preto som na ňu a to, čo robí Luis, bola zvedavá. Sama mám rada marketing, komunikáciu aj hudobné festivaly,” vyjadrila sa jedna z účastníčok Katarína.

Súčasťou workshopu bola aktivita, kde sa účastníci rozdelili do 3 tímov tak, aby pochádzali z rôznych sfér. Ich úlohou bolo prísť s nápadom na event a jeho témou. V rámci plánovania museli vymyslieť aj o čom ich event bude, kde bude, cez aké platformy bude komunikovať s cieľovou skupinou. V závere musel každý tím svoju predstavu a plán odprezentovať.

Art & Tech Days
foto: Maja Bodnárová

Mám rada, ak sa veci robia inak – nečakane, zarážajúco, možno až tak, že človeka prinútia premýšľať. Princíp dávať na veci či eventy, akými sú aj festivaly, iný uhol pohľadu je zaujímavý a každý z nás si z toho môže niečo odniesť. Myslím, že je to aplikovateľné aj v Košiciach, nielen v rámci obrovských festivalov. Stačí nájsť pár zapálených ľudí, ktorí budú mať pre vec vášeň,” povedala účastníčka Zuzana.

Luis Fernandes sa Art & Tech Days zúčastnil už aj minulý rok. „Je to moja veľká škoda, ale nemal som veľa času na to, aby som si prezrel mesto, vždy som v zhone. Včera som však navštívil Kino Úsmev, kde mi ľudia z neho porozprávali, ako ho zrekonštruovali, čo robia a čo plánujú robiť. To sa mi páčilo. Práca Creative Industry Košice, napríklad v rámci tohto festivalu a v spojení s Košice IT Valley, vytvára priestor pre diskusiu a interdisciplinárnosť, dokonca aj s medzinárodným charakterom vďaka spíkrom, ktorých pozývajú. Košice boli prednedávnom európskym hlavným mestom kultúry, sú teda dôležitým mestom v rámci Európy.

Art & Tech Days Luis Fernandes
foto: Maja Bodnárová

Edita Fabian Hilgartová

Pridajte komentár