EAST MAG
Zdroj foto: Bart.sk

Je skvelé, ak influencer marketing funguje. Ale dokáže ho zvládnuť váš eshop?

Influenceri sú aktuálne azda najsilnejšou marketingovou zbraňou. Ak je spolupráca nastavená správne, dokáže prinášať profit obom stranám a zabezpečiť dlhodobú popularitu vašich produktov. Jedna story totiž niekedy môže priniesť na eshop vašej značky aj tisícky používateľov. Otázkou však je, zvládne váš obchod takúto návštevnosť? A ak áno, dokážete včas spracovať a vyexpedovať všetky nové objednávky?

Presne týmito otázkami sme sa zaoberali na prvom stretnutí s naším novým zákazníkom. Ak patríte k takmer 900 000 sledovateľom známej slovenskej influencerky vystupujúcej pod titulom queen, pravdepodobne ho poznáte. Ide o obchod predávajúci voňavé oleje, ktorý má s celebritou rozbehnutú úspešnú spoluprácu. 

REKLAMA

Vďaka originálnemu obsahu publikovanému prevažne v stories influencerky, zaznamenával voňavý eshop výrazné nárasty počtu návštevníkov. Pri vysokej záťaži však padal. Jeho prevádzkovatelia tak prichádzali o peniaze investované do spolupráce a navyše získavali zlú reputáciu. Oslovili nás teda s jasne definovaným cieľom – zistiť, ktorá časť eshopu nedokáže nával návštev spracovať a navrhnúť nové, funkčné, efektívne a dlhodobé riešenie.

V deň, kedy zverejnila influencerka obsah na svojom instagrame, zaznamenal eshop 3,5-násobný nárast tržieb. Zdroj: Bart.sk

Analýza odhalila problém s emailovým klientom, neflexibilným serverom a rýchlosťou stránky. Navyše sme adresovali aj ďalšie výzvy týkajúce sa spracovania prichádzajúcich objednávok administratívnymi pracovníkmi eshopu. Ako sa nám ich podarilo vyriešiť sme spísali v našej prípadovej štúdii: https://www.bart.sk/pripadove-studie/vonavydomov.

Vďaka novému riešeniu dokáže teraz eshop zvládnuť prakticky akúkoľvek návštevnosť. Okrem správneho výberu nástrojov a technológií mu v tom pomáha aj neustála komunikácia medzi programátormi a marketingovou agentúrou. Vďaka nej vieme, kedy pravdepodobne zvýšenú záťaž očakávať a prispôsobiť jej všetky nastavenia eshopu. 

Ak sa teda chystáte nadviazať spoluprácu s influencerom, okrem otázok ako „Sú sledovatelia tohto človeka mojou cieľovou skupinou?“ alebo „Prinesie mi cena, ktorú za spoluprácu zaplatím, relevantnú hodnotu?“ by ste si mali položiť aj túto: Ak to všetko výjde, dokáže novú návštevnosť spracovať aj môj eshop a jeho zamestnanci? Keď si nie ste istí odpoveďou, potom štart spolupráce s influencerom radšej odložte. Namiesto toho sa sústreďte sa na svoj online obchod a na to, aby sa peniaze, ktoré do marketingu investujete, nestratili napríklad na stránke Chyba 503 – Server dočasne nedostupný.

bart.sk

Už viac ako 25 rokov vytvárame digitálne produkty v oblasti zdravia, športu a e-commerce. Vyvíjame moderné riešenia, ktoré zlepšujú kvalitu nášho života. Objavujeme nekonečné možnosti v online priestore, vychádzame z dlhoročných skúseností a spoločne tvoríme produkty, ktoré reagujú na potreby našich klientov, a to s ohľadom na ich rast a prosperitu. Pôsobíme v Košiciach a s viac ako 50 členným tímom ponúkame služby v oblasti dizajnu, e-commerce implementácie, agilného vývoja a kontinuálnej podpory.

Viac info na bart.sk

Pridajte komentár