Zdroj foto: Mundfish

„V súčasnej situácii naliehavo potrebujeme vytvoriť vlastný herný engine,“ hovorí poslanec štátnej Ruskej Dumy

Anton Gorelkin, podpredseda Výboru Štátnej dumy pre informačnú politiku, informačné technológie a komunikácie, na svojom kanáli Telegram prehovoril o potrebe vytvoriť v Rusku vlastný herný engine, ako je Unreal Engine alebo Unity. Podľa poslanca by sa vytvorenie enginu malo stať prioritou z hľadiska štátnej podpory domáceho herného trhu.

Zdroj foto: Mundfish

Poslanec reagoval na túto tému v súvislosti s blížiacim sa vydaním 3D strielačky Atomic Heart od Ruského štúdia Mundfish. Podľa trailerov a screenshotov je možné usúdiť silnú inšpiráciu západnými hrami Fallout a Bioshock. Tak ako obe spomínané hry je hra Atomic Heart situovaná taktiež do post apokalyptického prostredia.

„Medzi investormi je ruská herná spoločnosť Gaijin Enternatiment a Čínsky IT gigant Tencent odborníci v svojom obore a preto nepochybujú o úspechu projektu na svetovom trhu,“ uviedol poslanec.

Problém ktorý poslanec vidí je, že hra Atomic Heart je založená na hernom engine Unreal Engine od americkej spoločnosti Epic Games. Spoločnosť Epic Games sa však začiatkom marca pripojila k sankciám voči Rusku a zastavila predaj svojich hier. Prístup k enginu pre ruských vývojárov je napriek tomu naďalej zachovaný, avšak môže byť kedykoľvek ukončený.

Zdroj foto: Mundfish

Rusko zatiaľ nemá konkurenčné alternatívy – a je zrejmé, že v súčasnej situácii potrebujeme urýchlene vyvinúť vlastný herný engine. Malo by sa jednať o open-source riešenie, ktoré by mohli ruskí herní vývojári využívať pre svoje projekty zadarmo. Považujem to za primárnu úlohu z hľadiska podpory domáceho herného trhu zo strany štátu, preto som poslal návrh Ministerstvu digitálneho rozvoja Ruskej federácie, aby prerokovalo túto myšlienku s hráčskym odvetvím a vytvorilo nástroje na jej skorú realizáciu,“ uzavrel Anton Gorelkin.

Pridajte komentár