Mainstreamové portály by sa mali začať zaujímať o ešport, lebo im ujde vlak. Tvrdí Šimon Király, spoluzakladateľ portálu EPLAYER.

Šimon Király je spoluzakladateľ jedného z najväčších portálov pôsobiacich na česko-slovenskej ešportovej scéne, EPLAYER. Prinášame vám rozhovor, ktorý je prvým zo série týkajúcich sa významných osobností vo svete ešportu a rôznych zamestnaní, ktoré ešport obnáša.

Zdravím Šimon, ďakujeme, že si prijal naše pozvanie. Ako si sa dostal k myšlienke založenia ešportového portálu ako EPLAYER?
Ahoj, nie je začo, veľmi rád som prijal pozvanie na rozhovor. Tato myšlienka sa tvorila dva roky analizovanim konkurencie a možnosti založenia portálu EPLAYER. Stálo to veľa analizovania, pozorovania, ale hlavne pýtania sa komunity, čo jej chýba a čo všeobecne chýba ešportu na Slovensku a v Česku.

Prečo je pre teba nosnou témou práve dianie konkrétne v CS:GO?
Pretože na Slovensku a v Česku je táto hra najpopulárnejšia a ľudia ľahko pochopia, o čo ide v tejto hre. A tak isto je to najjednoduchšia cesta, ako ukázať širokej verejnosti, že to nie je len sedenie za počítačom, ale je to totožné športu ako je futbal či hokej.

Čo bolo pre teba najťažšie pri budovaní tohto portálu?
Najťažšie bolo postaviť tím ľudi, ktorý má také isté zapálenie a smer ako ja. Ale stále si myslim, že sme len na začiatku.

Ako sa ti podarilo dostať sa k čitateľom do takej miery, že je dnes EPLAYER jedným z najčítanejších portálov v svojom odbore?
Ešte stále to nie je to, čo by sme chceli, ale je to tvrdou prácou. Obetujeme tomu veľa hodín práce rôznych porád a nápadov na články. Komunikácia s komunitou a ľuďmi z ešportu.

Najväčšia výzva je propagovať ešport medzi ľudí a ukazovať im, že to má veľa spoločného so športom.

V čom je aktuálne pôsobenie tvojho portálu iné ako keď si začínal?
Keď som začínal, tak sme boli dvaja. Ja a môj kamarát, s ktorým som tento projekt založil. V tej dobe som bol úplne sám na všetko okolo contentu, článkov a komunikácie s komunitou. Ale postupne som poskladal skupinu ľudí, vďaka ktorej je projekt tam, kde je. Aktuálne mám na starosti founding, vytváranie contentu a tiež hľadanie špičkových ľudí do projektu. Starám sa aj o to, aby boli ľudia, ktorí pracujú v projekte spokojní. Ak niečo potrebujú, tak sa snažím im to čo najkratšom čase vybaviť, doručiť a zabezpečiť. Pretože v tomto projekte je dôležitá efektivita a dobré prostredie.

Čo bola najväčšia výzva, ktorú si musel počas svojho pôsobenia prekonať?
Najväčšia výzva je propagovať ešport medzi ľudí a ukazovať im, že to má veľa spoločného so športom.

V dnešnej dobe sú informácie prijímané čoraz viac prostredníctvom obrázkov a videí, ako si naskočil na tento trend?
Áno, súhlasím. V dnešnej dobe človek chce čo najmenej času stráviť čítaním. Trend je taký, že sa texty dávajú do obrázkov. My tieto “trendy” sledujeme a snažíme sa prispôsobovať.

Aký máš názor na odkúpenie ESL a FACEITu Saudskou Arábiou?
Môj osobný názor je taký, že Saudská Arábia chce cez svoj investičný fond spraviť zo svojej krajiny centrum ešportu. Už len to, že to kúpili za 1 miliardu značí, že ešport je na vzostupe .

Mainstream spravodajské portály by sa už mali začať zaujímať o ešport lebo ako sa hovorí, “ujde im vlak”.

Čím by sa mohli od CS:GO portálov informovať napríklad spravodajské portály pre širšiu verejnosť?
Mainstream spravodajské portály by sa už mali začať zaujímať o ešport lebo ako sa hovorí, “ujde im vlak”. Hlavne by mohli informovať o domácich hráčoch v zahraničí . V dnešnej dobe ich tam je pomerne dosť .

Čo by si chcel so svojim portálom dosiahnuť do budúcna?
Zlepšovať ešport, dostať ho medzi širokú verejnosť, aby sa o ňom bavilo tak ako o futbale a hokeji. Aby sa mladí na verejnosti nehanbili rozprávať o ešporte.

Šimonovi ďakujeme za účasť v rozhovore. O tom, prečo sa rozhodol založiť rebríček česko-slovenských tímov alebo o tom, kam bude podľa neho česko-slovenský ešport o pár rokov sa dočítate v pokračovaní rozhovoru na webe 21Games.

Pridajte komentár