UFL

UFL – Koniec FIFA monopolu ?

Hra UFL je navrhnutá tak, aby bola zábavná, súťaživá, realisticky vyzerajúca a citlivá. Je dôležité aby každý zápas vyzeral autenticky, chceme dosiahnuť aby si futbalový fanúšik hrajúci UFL sadol na zadok a povedal: „Áno tak tomuto verím“.

– Antony Borodich, Cutscene Team Leader

Niekto kto sa aspoň trochu vyzná v e-športovej scéne by nenamietol keby sme povedali, že posledných 10 rokov dominovala futbalovo-ešportovému trhu hra FIFA od spoločnosti Electronic Arts Inc. Čo iné láka futbalového fanúšika viac ako hra pomenovaná podľa najznámejšej futbalovej organizácie v moderných dejinách s dlhodobou tradíciou? Odpoveď znie inovatívnosť, čím je ale UFL inovatívna od klasickej hry FIFA sa dozviete v tomto článku. 

Odhalenie gameplayu UFL

Tím Strikerz

Strikerz Inc. je kolektív herných vývojárov a medzinárodná značka založená v roku 2016 hŕstkou futbalových nadšencov za jediným cieľom, vytvoriť kvalitnú futbalovú a e-športovú hru pre všetkých zadarmo. V súčasnosti skupinu tvorí viac ako 200 zamestnancov rozmiestených v 5 regionálnych centrálach roztrúsených po Európe alebo taktiež z Home Officu. Spoločnosť, ako sa rada prezentuje chce priniesť revolúciu v online futbalových hrách na všetkých dostupných platformách.

Prečo má UFL potenciál 

Inovatívnosť UFL tkvie v 3 hlavných aspektoch

  1. Technológia za UFL
  2. Marketing spolupráce s klubmi alebo takzvaná „UFL way“
  3. Hra tvorená nadšenými hráčmi, nie korporátom

Technológia za tvorbou UFL

Nástrojov ktoré zabezpečujú potenciál UFL je veľa, my si však predstavíme práve tie najdôležitejšie. Facial Emotion Capture a Motion capture

“  Pohyby hercov by mali byť realistické a emócie by mali vyzerať ako na skutočnom futbalovom zápase. “ 

Motion capture je technológia zaznamenávania pohybov teľa a tváre ľudí, aby vyzerali čo najprirodzenejšie a najživšie. Nerozdeľ od konkurencie ktorá využíva iba motion capture, hra UFL využíva aj Facial Motion Capture ktorá sa zameriava na vyjadrenie emócii tváre postáv čo najrealistickejšie. Žiadnym modelovaním tvári pomocou komplikovaného softwaru.      

Herci sú na všetkých častiach tela označení špeciálnymi guľôčkami, markermi – zaznamenávajú sa len tie, nie samotný herec. Kamery po kalibrácii fungujú podobne ako ľudský zrak – každá vidí scénu z iného uhla, a keďže systém presne vie, kde sa každá kamera v priestore nachádza, pomocou fotogrametrických techník vieme následne určiť, kde sa v danom okamihu nachádza ktorákoľvek zo značiek.

Algoritmus UFL

Výber oponentov sa vykonáva na základe osobného výkonu daného hráča. To znamená že systém hráčom prideľuje im rovným alebo schopnosťami podobných súperov. Cieľom je vyhnúť sa situáciám, ku ktorým dochádza u konkurencie, keď by musel systém dať lepšiemu hráčovi handicap aby to bolo zvládnuteľné aj pre slabšieho hráča bez zmeny samotnej hry, takzvnaná „no handicap policy“. Tým sa algoritmus snaží o to, aby sa hráčom poskytoval priestor na učenie a zlepšenie ktoré prinesie pocit uspokojenia a zadosťučinenia za zvládnutie dalšej zručnosti.

UFL

Unreal Engine

Najzaujímavejší technologický aspekt je avšak vec že hra UFL využíva Unreal Engine 5, pretože mnohé spoločnosti sa tohto najvýkonnejšieho enginu od spoločnosti Epic Games doteraz nikdy nedotkli. 

To znamená, že UFL bude graficky jedna z najpôsobivejších hier, aké boli doteraz vytvorené. Jediné, čo je otázne, je práve hrateľnosť. Po 5 rokoch vývoja a po tom, čo si vývojarský tím vzal „extra čas“ je to hlavná vec, o ktorej diskutujú hráči medzinárodného futbalu. Ak UFL umožní vytváranie vlastných tímov a hráčov, táto hra si okamžite získa kultovú obľubu. Vzhľadom na to, že FIFA eFootball plánujú svoje uvedenie na trh, UFL má šancu potichu prekĺznuť a zobrať fanúšikov obom konkurentom. Hovorí sa aj o PC verzii, ale najskôr očakávame tento titul na konzolách Xbox PlayStation.

Marketing partnerských klubov alebo takzvaná UFL WAY

Posledné 4 mesiace si štúdio vytvorilo úzku spoluprácu s 4 futbalovými organizáciami.

Cielom týchto spoluprác je dať hráčom UFL dalšiu vrstvu kontaktu medzi futbalovými klubmi a ich fanúšikmi.
Dalšie partnerské kluby zo všetkých kútov sveta majú v pláne odhaľovať už v blízkej budúcnosti.

HASHTAG United

Jedná sa o Anglickú futbalovú organizáciu vytvorená skupinou futbalových nadšencov v roku 2016, ktorá za 5 rokov dosiahla niečo v modernej histórii nevídané. Z malého hobby pár hráčov vytvoriť prestížny team hrajúci naživo pre 34 000 ľudí. To všetko sa im podarilo vytvoriť dôsledkom ich silnému a aktívnemu pôsobeniu na sociálnych sieťach ale aj vďaka skĺbeniu reálneho sveta s virtuálnym pomocou ich e-športovému tímu HashTag United Esport. Dnes sa ich organizácia skladá z viac ako 600 športových a e-športových hráčov.

Aj to je jedna zo skutočných a fungujúcich futbalových organizácii, ktoré sa budú spolupodieľať na kvalite a marketingu hry UFL.

Hráči pre Hráčov

Čo je však ale podla nás úplne najdôležitejšie je že tím ktorý za hrou UFL stojí sú samotný hráči, nadšený ľudia ktorý si zamienili zbúrať Status Quo a priniesť do sveta nový, prístupný pre všetkých a fair to play zážitok pre hráčov. A zahájiť futbalovú e-šport revolúciu. 

Pridajte komentár