deepfake o2

Deepfake so Zlaticou Puškárovou bojuje proti hoaxom

Mobilný operátor O2 bojuje v iniciatíve #datujzodpovedne proti hoaxom. Na kampaň využil aj deepfake s moderátorkou spravodajstva Zlaticou Švajdovou Puškárovou a herečkou Kristínou Tormovou.

Deepfake zo spravodajstva

Prezentácie iniciatívy sa zúčastnil aj odborník na umelú inteligenciu Martin Špaňo. Práve on vytvoril deepfake, v ktorom sa z Kristíny Tormovej stala Zlatica Švajdová Puškárová. V deepfake videu sa vyjadrila, že rúška a očkovanie nemajú žiaden význam. Video ukazuje, aké ľahké je dnes manipulovať ľudí. Bolo zverejnené aj na webe Markízy.

Umelú inteligenciu naučili verne napodobniť moderátorkinu tvár, mimiku aj hlas na základe množstvo videozáznamov z vysielania. Z moderátorky sa ku koncu videa stane Kristína Tormová, ktorá poukazuje na ľahkosť manipulovania.

O2 otvorilo tému hoaxov a dezinformácií aj s konkrétnymi riešeniami. Súčasťou iniciatívy budú aj psychológovia, odporúčania, ako komunikovať s ľuďmi, ktorí veria hoaxom. Zapojení budú aj ľudia, ktorí v minulosti verili hoaxom, a zazdieľajú svoje skúsenosti. Touto líniou chce kampaň ukázať na to, že pomýliť sa uveriť je ľudské, no dôležité je priznať si pravdu a, ako inak, overovať si informácie.

V rámci kampane si môžete na webstránke datujzodpovedne otestovať svoje vedomosti o hoaxoch a dezinformáciách.

o2 datujzodpovedne

60 000 eur na podporu mediálnej gramotnosti

Férová nadácia O2 vypísala zároveň aj verejnú výzvu vo výške 60 000 eur pre digitálne vzdelávacie projekty a platformy, ktoré pôsobia v oblasti mediálnej gramotnosti a formovania kritického myslenia detí, mladých a ich učiteľov. Žiadatelia sa môžu prihlásiť do 19. 6. 2021, aktivita musí byť zameraná na širokú cieľovú skupinu, mať verejnoprospešný charakter a realizovať sa najneskôr do 31. 12. 2021.

Ak si potrebujete overiť pravdivosť informácií, pozrite si naše tipy na biče na hoaxy – weby, ktoré odhaľujú konšpirácie.

Print Friendly, PDF & Email

Pridajte komentár