nepoznane miesta

Spoznajte nepoznané turistické miesta Košického kraja

Pri plánovaní výletov do prírody v Košickom kraji sa východniari nemusia spoliehať len na dôverne známe turistické lokality. Ponuka nepoznaných turistických miest, ktoré sú predmetom novej kampane Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT), odkrýva návštevníkom menej známe miesta, o ktorých možno doposiaľ nevedeli ani miestni obyvatelia.

Lokality, o ktorých často netušia ani domáci

Turistické správanie návštevníkov v Košickom kraji značne ovplyvnili aktuálne platné protipandemické opatrenia, kedy je pohyb obyvateľov možný len v rámci prírodných oblastí jednotlivých okresov. „Od začiatku pandémie vnímame, že ľudia uprednostňujú prírodné turistické lokality, kde si môžu bezpečne oddýchnuť mimo svojej domácnosti. S príchodom jari pribúda východniarov, ktorí podnikajú výlety do prírody. Keďže mnohé známe lokality sú turisticky preexponované, rozhodli sme sa prísť s kampaňou Nepoznané miesta a upriamiť pozornosť na zaujímavé lokality, o ktorých často netušia ani domáci,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

nepoznane miesta

Nepoznané miesta

Kampaň Nepoznané miesta netradičným spôsobom upozorňuje na menej známe lokality ako napríklad „lagúna so sladkou príchuťou mora“ – Vinianske jazero, v blízkosti ktorého sa nachádza zrúcanina kostola pod Senderovom. Miesto s nenáročným výstupom a upokojujúcou atmosférou je ideálne pre milovníkov západu slnka a tajomných miest.

Počas prvých jarných dní sa návštevníci môžu ponoriť do francúzskej záhrady so vzácnymi drevinami či bohatými rastlinami v rámci areálu barokového Jasovského kláštora alebo sa stratiť v spleti tufových Malohorešských pivničiek, starých viac ako 500 rokov. Tie boli v minulosti využívané aj ako bezpečné útočiská pre obyvateľov. Dnes sú centrom milovníkov vína alebo gurmánov, ktorým rozhodne nesmie ujsť gastronomický zážitok v podobe tradičného koláča, tzv. horešského béleša. Návštevníci nájdu v našej ponuke na webovej stránke KRT tieto a mnoho ďalších tipov na výlet.

nepoznane miesta

Výber lokalít v kampani Nepoznané miesta je rozdelený rovnomerne, aby turisti v každom okrese mali možnosť objavovať nové miesta, kde koncentrácia ľudí nie je tak výrazná, a teda pohyb v prírode bude pre návštevníkov bezpečný. Naším cieľom je zabezpečiť rovnomerný tok návštevníkov a prinášať im neustále nové a zaujímavé informácie o turistických lokalitách,“ uvádza výkonná riaditeľka KRT Lenka Vargová Jurková.

Ambasádori kampane

Ponuka menej známych miest je spracovaná invenčne – východniarov priamo do prostredia miest vťahujú lákavé fotografie lokalít, doplnené o krátke atmosférické kaligrafické texty. Okrem vizuálnych prvkov nabáda k návšteve aj slogan kampane „Ty nepoznáš?!“, ktorý v sebe nesie istú dávku drzosti. Adresáta má pozitívne vyprovokovať a nabudiť k tomu, aby sa napríklad aj o jazere Farárova jama dozvedel niečo viac, prípadne ho navštívil.

Súčasťou kampane a prezentácie nepoznaných miest sú kompletné informácie o dostupnosti, prípadne službách v okolí, ktoré sú spolu s odkazom na konkrétnych poskytovateľov spracované aj v rámci interaktívnych máp. Týmto spôsobom chceme upriamiť pozornosť i na podnikateľov v okolí a napomôcť rozvoju menej známych lokalít taktiež z ekonomického hľadiska. Najmä v týchto neľahkých časoch pandémie našu pomoc potrebujú,“ poznamenal predseda KSK.

Prezentáciu nepoznaných miest okrem štandardných online kanálov zabezpečujú aj ambasádori celej kampane Patrik Paulínyi – populárny influencer a cestovateľ a Adriana Žiačková, známa z Instagramu pod prezývkou adriazia. Tí väčšiu časť nepoznaných miest navštívia a predstavia verejnosti prostredníctvom krátkych videí.

Prečítajte si aj naše tipy na jednonové výlety v Prešovskom a Košickom kraji alebo sa pustite po stopách Čiernych dier.

Print Friendly, PDF & Email

Košice Región Turizmus

Košice Región Turizmus je organizácia zaoberajúca sa destinačným manažmentom pre región Košického kraja. Orientujeme sa na marketing a rozvoj destinácie, ale aj vytváranie produktov cestovného ruchu. Za naše základné hodnoty považujeme kreatívny prístup, inovatívne riešenia a budovanie efektívnych partnerstiev.

Pridajte komentár