stefan hric creative pro

Štefan Hric, Creative PRO: Pandémia priniesla do eventov nové možnosti, ktoré by inak účastníci neprijali

Pripravovali eventy pre tisícky ľudí, s príchodom pandémie sa ich každodenná práca zo dňa na deň vytratila. Ako sa na túto zmenu aklimatizovala agentúra Creative PRO, ktorá je súčasťou združenia európskych špičkových agentúr 27Names? Aká bude budúcnosť eventov podľa spolumajiteľa agentúry Štefana Hrica? 

Dozviete sa v rámci ďalšej časti rubriky Predstavujeme členov KEITVA.

Kedy vznikla Vaša spoločnosť?

Creative PRO začala vznikať pred vyše 18 rokmi. Založil ju Štefan Kozák a v tom čase to bol vlastne startup, ale taký pojem sa v roku 2003 ešte nepoužíval. Agentúra vznikla z nadšenia pár študentov Vysokej školy múzických umení, ktorí videli možnosti na trhu a zároveň zdroje na škole v podobe umelcov rôzneho zamerania. Napríklad ja som vtedy študoval herectvo a bábkoherectvo. Tak Creative PROzačala stavať most medzi umelcami a biznisom, až sme sa postupne stali full service eventovou agentúrou. Postupne sme založili päť pobočiek v krajinách Vyšehradskej štvorky. 

Na Slovensku máme head office v Bratislave, no od roku 2014 sme aj na východe. Košickú pobočku som zakladal ja. V tom čase som bol už pár rokov späť v Košiciach a s Creative PRO som v podstate nebol v kontakte. Keď sme sa po rokoch úplnou náhodou stretli so Štefanom Kozákom, dali sme spoločne dohromady víziu košickej pobočky.

Začínal som v meste sám v starej zanedbanej budove v miestnosti 3×2 metre, ktorú vlastne ťažko nazývať kanceláriou… No mal som podporu a know-how Creative PRO z ostatných trhov a obrovskú túžbu naplniť naše poslanie.

Riaditelia piatich pobočiek Creative PRO Group.

A to je?

Vytvárať zážitky. Do zážitkov vieme vkladať odkazy. Či ide o novú firemnú stratégiu, alebo potrebujete odovzdať nejaký message business partnerom, alebo chcete svojich ľudí potešiť a povzbudiť, zážitok spojený s emóciami je najkvalitnejším nositeľom týchto posolstiev.

Toto poslanie sa dá robiť v každej dobe a v akejkoľvek forme. Od nášho vzniku sme pripravili tisíce eventov od jednoduchých promo akcií či teambuildingov až po eventy pre tisícky ľudí. 

Ako ovplyvnila súčasná situácia Vašu spoločnosť?

Naša hlavná činnosť bola zakázaná hneď od prvých náznakov pandémie. Pred rokom sme ešte dúfali, že aspoň vianočná sezóna prinesie nejaké eventy, ale postupne sme začali chápať, že súčasná situácia nezmizne po pár mesiacoch. 

Začali sme teda hľadať východiská. Za uplynulý rok sme prešli zásadnou transformáciou, ktorá nás stála enormne veľa energie. Dali sme dokopy všetky kapacity a zdroje a investovali sme do štúdia, v ktorom vieme vytvárať virtuálne eventy.

stefan hric

Vďaka tomu aj dnes, v čase prísneho lockdownu, vieme klientom ponúknuť efektívne riešenia, ktoré do istej miery dokážu nahradiť zrušené eventy.

Štúdio ponúka oproti klasickým komunikačným platformám (Zoom, Webex, MS Teams…) obrovskú výhodu – máme omnoho viac možností na vytvorenie pestrých foriem eventov. Od grafického vytvárania prostredia (tzv. kľúčovania), cez rôzne interaktívne a networkingové prvky, až po najrôznejšie vizuálne efekty – to všetko napomáha vnímaniu obsahu. 

Tiež musím povedať, že si dennodenne uvedomujem, aké šialené možnosti nám dáva táto doba. Sú to veci, o ktorých sme si pred rokom 2020 nedovolili ani snívať a teraz sa stávajú realitou našich eventov. Napríklad to, že účastníkov eventu pozdraví Chuck Norris. On nemusí nikam cestovať a zároveň poteší ľudí na evente. Pred pandémiou bola aj u divákov nižšia ochota prijímať na eventoch obsah, ktorý nebol „naživo”. To sa však zmenilo a dnes si ľudia uvedomujú aj hodnotu spíkrov, ktorí sa na konferenciu „len” pripájajú online. Pripravujeme 4. ročník konferencie VSE unIT, na ktorú tak príde človek, ktorý zmenil dejiny tejto planéty. V tomto smere je táto nová doba úžasná! 

Aklimatizovali sa na tieto zmeny tak rýchlo aj klienti?

Veľmi dobrým príkladom je klient Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia, ktorý už pár dní po začiatku prvého lockdownu prišiel s požiadavkou robiť niečo pre ľudí na uľahčenie novej situácie. Tak vznikla kampaň #TFROMHOME, s ktorou sme získali aj medzinárodné ocenenia. Aj porota najprestížnejšej svetovej súťaže BeaWorld ocenila rýchlosť reakcie klienta a agentúry.

Vyhlásenie výsledkov BEAWorld.

Sú však aj klienti, ktorí stále váhajú, čo je vzhľadom na neprehľadnosť situácie pochopiteľné. Táto doba je náročná aj v tom, že cez streamy vieme dobre preniesť informáciu, no sprostredkovať emóciu je už o čosi ťažšie. Za posledný rok sme však objavili mnoho možností a nových princípov, ktoré si vedia poradiť aj s touto výzvou. Dá sa povedať, že postupne si všetci klienti nachádzajú cestu aj k nejakým formám virtuálnych eventov.

Samozrejme, sú tipy eventov, ktoré vo virtuálnom prostredí nespravíte. Všetci sa už nevieme dočkať živých eventov.

Ktoré z projektov vnímate ako najvýznamnejšie? 

Za posledné obdobie je to určite kampaň #TFROMHOME, ktorá bola unikátna rýchlosťou reakcie a realizácie. Každý do nej dal to najlepšie zo seba a vďaka tomu vznikol ocenený projekt svetových kvalít. 

Čo sa týka ďalších projektov, mám veľkú radosť z talkshow Unboxing, ktorú robíme v rámci iniciatívy IT pomáha s Košice IT Valley. Je zameraná na duševné zdravie. V súčasnej dobe, ktorá ťaží psychiku mnohých ľudí, je to mimoriadne dôležitý formát. Dnes je veľmi potrebné baviť sa s ľuďmi vážnejšie – či majú správny režim, vedia riešiť konflikty, pomôcť si vo vzťahoch… Aj v mojom okolí je viacero ľudí, na ktorých vidno, že súčasná situácia na nich dlhodobo zle vplýva. Máme za sebou prvú sériu a bolo by skvelé, ak by do 2. série vstúpili aj ďalší partneri a pridali sa do tohto projektu, pretože o duševnom zdraví treba rozprávať a hľadať formy, ako pomôcť ľuďom, ktorých trápi súčasná situácia.

Potom sa veľmi teším na 4. ročník konferencie VSE unIT conference, ktorú pripravujeme a ak to situácia dovolí, radi by sme ju zorganizovali ako hybridné podujatie s pár desiatkami divákov v Kunsthalle a ostatnými online. V najbližších týždňoch predstavíme meno headlinera tejto konferencie, ktorý nám prisľúbil virtuálnu účasť, tak ako som povedal, jedná sa o osobnosť svetového formátu.  

Je pre eventovú agentúru východoslovenský región dostatočný? 

Určite je pre nás tento región dostatočný, veľký vplyv na to má prítomný IT sektor. Ja hovorím, že keď sa v Košiciach hovorí, že IT priamo zamestnáva 15 000 ľudí a nepriamo ďalších 10 – 20 000 ľudí, tak my sa k nim určite radíme. Nehovorím, že bez IT by sme neprežili, ale práve vďaka klientom z tejto sféry môžeme rásť do takej veľkosti a kvality, do akej sme narástli. 

Trh v regióne, samozrejme, má svoje limity, avšak toto prostredie ponúka aj obrovské výhody. Naša agentúra pôsobí v celej V4 a Košice sú najmenším mestom, kde vôbec máme pobočku, je tu však silné zázemie tvorivých a zručných ľudí. Pre Creative PRO Group sme to využili tak, že sme práve tu v Košiciach založili dcérsku firmu, ktorá sa venuje eventovým gadgetom. Sú to rôzne fotobúdky a iné eventové atrakcie, ktoré majú návštevníkov zabaviť aj mimo hlavného programu. Tu máme ideálny priestor na vyvíjanie, skladovanie a distribúciu týchto zariadení do všetkých našich pobočiek.

Koľko ľudí tvorí košické Creative Pro? 

V Košiciach nás bolo 10, momentálne je nás 7, no o pár týždňov to už bude zase málo. Vo všeobecnosti platí, že agentúra nikdy nemá ľudí „tak akurát”. Oproti iným mestám, kde pôsobíme, sú Košice špecifické tým, že je tu málo skúsených freelancerov z nášho odvetvia. Na Slovensku ani nie je škola, kde by ľudí učili event marketingu. Takže odborníkov si sem buď stiahneme zo zahraničia alebo ich musíme vychovávať. V takejto situácii sa ťažko zabezpečuje škálovateľnosť. No zatiaľ sme to vždy zvládli a dopyt klientov sa nám darí obslúžiť.

Čo si ceníte na kolektíve svojich kolegov najviac?

Momentálne si na našich ľuďoch asi najviac cením a ďakujem im, že nás neopustili. Ani po tom, ako sa náš donedávna budovaný svet rozpadol ako domček z karát. Sú to ľudia, ktorí sa nepozerajú na hodinky, keď si ideme splniť sen. Ostali a bojovali spolu so mnou. Uverili tomu, že môžeme našu víziu napĺňať aj v covidovom a post-covidovom svete. A dnes už našťastie začíname vidieť aj prvé ovocie tejto urputnej práce.

Náš agentúrny biznis nie je časovo ohraničený od – do, neraz sme v práci nonstop, často preto musia mať obrovské pochopenie zo strany svojich rodín. Takže tá vďaka patrí tak ľuďom v tíme, ako aj ich okoliu za ich trpezlivosť a podporu. 

A tiež si veľmi vážim hravosť, zvedavosť a nefalšované nadšenie pre často trúfalé nápady, ktoré sme schopní dotiahnuť do konca.

Akú budúcnosť vidíte v svojich službách / produktoch?

Prognózy z hľadiska pandémie sú také, že k uvoľneniu v našom odvetví príde medzi poslednými. V najbližšom roku nerátame s výhliadkami na komplexný návrat k našej pôvodnej hlavnej činnosti. 

Blízka budúcnosť eventov bude určite hybridná – niekoľko ľudí sa stretne na evente a ďalší ho budú sledovať online. To prináša ďalšie výzvy, ale aj úžasné možnosti.

V rámci agentúry aj preto pripravujeme veľký update. Budeme sa sťahovať do centra Košíc, kde v nových priestoroch budeme mať nielen štúdio, ale aj mini eventový priestor, čím budeme pripravení na dobu hybridných eventov.

Prečítajte si aj tipy Creative PRO o tom, ako a či vôbec plánovať eventy v roku 2021.

Edita Fabian Hilgartová

komentáre 2