podnikanie v gastronomii

Ako v čase pandémie pomôcť podnikaniu v gastronómii prežiť a dokonca prosperovať?

V súčasnosti hrozí, že následky lockdownu neprežije 60 % gastronomických prevádzok na Slovensku. O tom, ako sa tomuto osudu vyhnúť, porozpráva úspešný slovenský podnikateľ v gastronómii, konzultant malých podnikateľov a autor projektu Kompas pomoci Oto Kóňa.

Na webinári v sobotu 27. februára o 18.00 hod. ponúkne rady a tipy na účinné stratégie, poradí, čo vo svete gastra funguje a vysvetlí, ako využiť svoju húževnatosť a kreativitu na tvorbu správnych rozhodnutí, vďaka ktorým nás pandémia urobí silnejšími, ako sme boli pred ňou.

Trendy podnikania v gastronómii

Všeobecne platí, že kríza je prezlečená príležitosť. Podnikanie v gastronómií počas celosvetovej pandémie však viac ako príležitosť pripomína hru ruskej rulety. Snaha udržať svoj biznis nad vodou, zachrániť živobytie seba a svojich zamestnancov a dodržiavať vládne nariadenia, vyžaduje nové úrovne nasadenia, obety a myslenia mimo vyjazdených koľají. Vo svete následkom pandémie vznikajú trendy, ktoré zrkadlia nielen súčasnú situáciu, ale aj zmeny v správaní spotrebiteľov, ktorých životnosť nemusí závisieť od trvania pandémie.

Novonájdenú lásku k domácemu vareniu podporujú americké reštaurácie predajom balíčkov surovín a receptov na svoje jedlá. Take away sa povzniesol do nových výšin raketovým rastom takzvaných virtuálnych kuchýň, niekedy zaujímavo prezývaných aj temné kuchyne, či kuchyne duchov, v ktorých sa jedlo pripravuje iba na účely donášky. V Číne, ktorá je známa množstvom hriešne drahých luxusných reštaurácií, nastal boom cenovo dostupného stravovania, a preto mnohé z nich začali ponúkať obedové menu za ľudové ceny. V Holandsku zase vznikajú prototypy stravovacích bublín, do ktorých čašníci nosia jedlo na špeciálnych dlhých podnosoch, aby predišli kontaktu so zákazníkmi.

Čo implementovať v slovenských pomeroch?

Reakciou na pandemické nariadenia na Slovensku však bolo hromadné montovanie terás, ktoré si bohužiaľ plnohodnotne neužili ani zákazníci, ani majitelia, otváranie okienok a postupné zavádzanie donášky do domu, ktorá u nás nikdy nemala výraznú tradíciu. To, či sú takého pokusy o záchranu lukratívne pre chod podniku a ktoré novinky, postupy či technológie stojí za to implementovať do svojho podnikania, bude hlavnou témou webinára Ota Kóňu.

Pozrie sa však aj na otázky komunikácie so zákazníkmi, spôsoby ich aktivizácie, budúcnosť gastrobiznisu v malých mestách či perspektívy úspechu novootvorených gastro prevádzok v týchto pohnutých časoch.

Oto Kona

Oto Kóňa

  • konzultant a podnikateľ v gastro biznise, v ktorom úspešne pôsobí 8 rokov
  • na konte má niekoľko úspešných projektov – sieť burgrární Regal Burger, koncept predajní hotdogov NYC Corner a najnovšie Slajs, ktorý ponúka kváskovú pizzu
  • študoval politický marketing na Masarykovej univerzite v Brne
  • posledné roky robí konzultácie pre živnostníkov a malých podnikateľov
  • aktuálne sa venuje projektu Tringelt, ktorým spája gastro komunitu s online predajom
  • je spoluautorom stránky Kompas pomoci, stál pri zrode portálu korona.gov.sk a bloguje vo FB skupine Pomáhame si – gastro v korone, kde sa snaží pomôcť podnikateľom v gastronomickom podnikaní
  • počas pandémie s komunitou Slovensko.Digital vyvinuli nástroj Priznanie.Digital, ktorý pomáha živnostníkom pri vypĺňaní daňového priznania
  • popri podnikaní sa venuje aj prednáškovej činnosti v rámci univerzitnej pôdy, konferencií a workshopov

Vstupenky na podujatie: bit.ly/Gastrobiznis2702

O téme online vzdelávania píšeme aj v našej februárovej téme Nie je toho onlinu už na nás priveľa?

Pridajte komentár