zákulisie natáčania

Svetoví odborníci ocenili internú kampaň IT firmy z Košíc

Košická IT firma spustila v marci 2020, po nástupe na home office, online kampaň s cieľom spojiť kolegov a spríjemniť im zmenené pracovné podmienky. Túto iniciatívu ocenila svetová eventová porota BEA World 2 cenami.

Vyhlasovanie víťazov BEA World, ktoré sú považované za „eventové oscary“, sa konalo 16. decembra 2020. Porotu zloženú z odborníkov a žurnalistov oslovila interná kampaň #TFROMHOME zo Slovenska, ktorá získala hneď 2 ceny. Prvé miesto v kategórii B2I Digital/Hybrid Event a výnimočné ocenenie Press Award, ktoré udeľuje panel medzinárodných žurnalistov.

Diváci si užili aj koncert Petra Cmoríka.

Reakcia na home office

Online kampaň #TFROMHOME vznikla v Košiciach ako spoločné dielo spoločnosti Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia a eventovej agentúry. Na sociálnych sieťach odštartovala 20. marca 2020, týždeň po zavedení mimoriadnych opatrení. Je reakciou na nový spôsob života, ktorý priniesla globálna pandémia. Najväčšia IT firma na východe Slovenska funguje od marca takmer výlučne formou home office.

Ocenenia na svetovej úrovni pre kampaň #TFROMHOME vnímam predovšetkým ako ocenenie pre celý tím ľudí, ktorí kampani venoval svoje nápady, čas a energiu a zároveň ako obrovské uznanie našej spoločnosti vo svete svetových eventov a kampaní. Kampaň bola pre nás jedným zo spôsobov, ako pracovať s našou internou kultúrou, ako udržať interakciu zamestnancov a ako podporiť work-life balance v ťažkých časoch. Keďže podobné eventy sú prirodzenou súčasťou našej spoločnosti, reagovali sme na zmeny, zdigitalizovali  sme naše aktivity a zdieľali ich na sociálne siete, aby sme spájali kolegov a šírili firemnú kultúru aj počas práce z domu, ktorá so sebou prináša rôzne výzvy. Zdieľaním našich aktivít na našich sociálnych sieťach sme zároveň sprístupnili kampaň širokej verejnosti. Podarilo sa nám vytvoriť unikátnu cieľovú skupinu, ktorá bola mixom zamestnancov a kolegov s externým publikom,“ približuje kampaň Juraj Probala, vedúci komunikácie a PR Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia.

Do kampane sa zapojilo množstvo umelcov

Kampaň trvala od marca 10 týždňov. ​Bola navrhnutá tak, aby zaujala, motivovala a inšpirovala široké spektrum zamestnancov a oslovila aj externé publikum. Priniesla rôzne formáty – živé koncerty, talkshow, funny learning, live cooking či healthy morning.  Zapojili sa do nej známe tváre ako Marián Čekovský, Komajota, Heľenine oči, Sima Martausová, Karmen Pal Baláž, Nocadeň, Peter Cmorík, Lukáš Adamec, Kaschauer Klezmer Band, Kollárovci, Štefan Štec či Vladimír Kobielsky. #TFROMHOME pokračovala aj v predvianočnom období počas novembra a decembra 2020 a bola obohatená o predstavovanie ambasádorov firmy či podcasty.  

Spoločne s Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia sa nám podarilo niečo naozaj výnimočné. Priniesť silné emócie spolupatričnosti a nádeje, že to spoločne zvládneme. Nad očakávania sme splnili nastavené ciele internej komunikácie a dokázali sme preniknúť aj do oblasti externej komunikácie. Som nesmierne šťastný, že tak významné uznanie v svetovom meradle získala práve kampaň #TFROMHOME. Tieto ocenenia sú pre nás neskutočnou inšpiráciou pre ďalšiu tvorbu,“ hodnotí Štefan Hric, Managing Partner Creative PRO Košice.

Kampaň pomohla posilniť značku najväčšej IT spoločnosti na východe Slovenska, mala dosah na produktivitu a spolupatričnosť zamestnancov a priaznivo ovplyvnila aj fluktuáciu zamestnancov. Aj tieto faktory zvážila medzinárodná porota pri udeľovaní cien BEA World.

Súčasťou #tfromhome boli aj rozhovory s ambasádormi a podcasty. Lenku Zajacovú vyspovedal Ján Gordulič.

Príklad pre celý eventový biznis

Kampaň motivovala zamestnancov k práci z domu pozitívnym a inšpiratívnym spôsobom. Veríme, že tento pozitívny odkaz pretrvá aj po kríze. Creative PRO ukázalo, aká výnimočná a významná je úloha profesionálnych organizátorov podujatí. Čo môže byť príkladom pre celý eventový biznis, že na konci tunela je svetlo a nádej existuje,“ píše sa v hodnotení novinárov.

#TFROMHOME zaujala porotu BEA World aj preto, lebo dokázala s nízkym rozpočtom získať vysokú návratnosť investícií v podobe zvýšenia aktivít na sociálnych sieťach Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia, kde zaznamenali viac ako 1 milión unikátnych návštevníkov.

Bol som veľmi milo prekvapený, ako rýchlo naša firma zareagovala v marci na neľahkú situáciu a vymyslela pre nás nové veci, aby bola práca z domu príjemnejšia. Aj takéto maličkosti nás spájajú a uvedomujeme si aj doma, že sme na jednej T-lodi,” zhodnotil Stanislav Dobrotka, zamestnanec Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia.

Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia

Spoločnosť vstúpila do života košického regiónu v januári 2006 pod názvom T-Systems Slovakia s.r.o. a od svojho začiatku je s regiónom nerozlučne spätá. To dokázala hneď v roku 2007, keď sa stala jedným zo zakladajúcich a aktívnych členov združenia Košice IT Valley.
Za posledné desaťročie vyrástla spoločnosť z nuly na druhého najväčšieho zamestnávateľa na východe krajiny. Zároveň patrí do prvej pätnástky najväčších zamestnávateľov na Slovensku s viac ako 3 900 zamestnancami. Aj vďaka vysokokvalifikovaným a motivovaným zamestnancom je firmou s najrýchlejšie rastúcou pridanou hodnotou v rámci IT odvetvia na Slovensku. Cieľom spoločnosti je proaktívne vyhľadávať nové cesty, ako napredovať a kontinuálne sa transformovať na spoločnosť poskytujúcu inovatívne typy služieb.
V rámci strategických aktivít sa spoločnosť transformuje na moderného poskytovateľa služieb Informačných a komunikačných technológií kráčajúc v ústrety budúcnosti založenej na digitálnych technológiách. Tieto kroky realizuje s cieľom posunúť podnikanie z projektovo riadeného modelu na model inovatívne a produktovo orientovanej firmy. Spoločnosť obsluhuje z Košíc viac než 700 korporátnych zákazníkov, ale tiež klientov z oblasti verejnej správy a verejných inštitúcií najmä v priestore Európskej únie.

Pridajte komentár