EAST MAG

Spája ich láska k štýlu a plastom – Košičania majú so svojou značkou veľké plány

V čase, keď si poviete, že už všetko existuje, je skutočne ťažké niečo vymyslieť či odlíšiť sa. Dvaja Košičania sa však jednoducho zapreli a podarilo sa im . Dnes sa snažia dobyť jeden z najmocnejších priemyslov sveta.

Je dôležité si ísť za svojím snom a pracovať na ňom. Úspech sa skôr či neskôr dostaví. Skvelým príkladom, ako to nevzdať a bojovať, sú dvaja kreatívni Košičania Adriana a Juraj. Spája ich láska k móde, k plastom a kreativita. Svoje vášne spojili dokopy a vznikla módna dizajnová značka HELMST.

Prvý pokus bol nevydarený, nie však posledný 

Kreatívna dvojica sa stretla úplne náhodou. Spojil ich vycibrený vkus a zároveň chcenie sa odlíšiť. „Úplne na začiatku nás spojila celkom iná práca. Ak sa bavíme o móde v komerčnom ponímaní, tak tomuto odvetviu sme sa ani jeden naplno nevenovali, vysvetľuje Adriana. Láska a vášeň k vizuálnemu umeniu, extravagancii, kreativita či sympatie k plastom ich jednoducho dali dokopy. Obaja si síce popri projekte budujú vlastnú kariéru, no HELMST-om žijú dennodenne. 

Výrobu a návrhy kabelky alebo iných doplnkov si mnohí nevedia ani predstaviť. Niekedy prvý pokus nedopadne tak, ako si predstavujeme, no netreba sa však vzdávať.

„Úplne prvú podobu HELMST vo fyzickej podobe nemáme. Rozobrali sme ju a komponenty použili na HELMST No.1. Prvý model HELMST, aj keď HELMST-om oficiálne ešte nebol, ostane len v našej pamäti,” spomína z kreatívneho dua Adriana.

Väčšina módnych dizajnérov sa zameriava skôr na oblečenie ako na doplnky. A práve kabelky sú to, čo nám slúži dennodenne, či už po funkčnej stránke alebo na oživenie výsledného outfitu.

„Oblečenie každý deň obmieňame, no kabelka stále ostáva. U niekoho ako súčasť outfitu, u nás aj v srdciach. Doplnky sú zároveň niečo, čo nie je limitované a určené len jednému pohlaviu. Náš produkt je určený pre každého, no je pravdepodobné, že ten, kto si ho zvolí, má osobitý vkus a štýl.”  

Kabelky však nie sú jediným kúskom, ktoré vyrábajú. „Už teraz existujú aj iné doplnky a plánujeme stále nové. V rámci fotografií, ale aj krátkeho Fashion Filmu o našej značke, ste mohli vidieť limitovanú edíciu zajačích uší, ktoré budú čoskoro jedným z našich produktov. Rovnako tak popruhy, náramky a mnoho iných. A všetko, samozrejme, z plastu.”

Do Číny a ešte ďalej! 

V čase, keď svet bojuje s plastmi, Košičania sa rozhodli využiť dlhovekosť plastov. Aj to patrí do filozofie značky – produkty majú vydržať navždy. „Nechceme produkovať módne doplnky, ktoré budú ľudia milovať len jednu či dve sezóny. Chceme, aby ich milovali ľudia celý život a použitým materiálom im aj ten celý život vydržali v perfektnom stave.”

Vďaka Lenke Suchovej sa kúsky Košičanov dostali na móla až do Číny a majú s nimi namierené kamkoľvek, kde o ne bude záujem.  

Dostať sa medzi TOP svetové módne značky je síce náročné, no nie nemožné. Kreatívne duo plánuje však veľké veci. „Chceli by sme povýšiť HELMST na celosvetovú úroveň. Cieľom je dosiahnuť štádium, kedy pri prechádzkach kdekoľvek na svete, budeme stretávať ľudí, ako nosia našu značku – ako ju kombinujú, hrajú sa s ňou a dotvárajú tak celok ich osobnosti a vkusu. Chceme, aby HELMST nebola len značka módnych doplnkov, ale aby do určitej miery determinovala aj osobnosť ľudí a emócie, ktoré naopak ovplyvnia pri tvorbe nás,” objasňuje Adriana.

Simona Ďurkovič

Pridajte komentár