Počas januára sa v našom magazíne venujeme sociálnym sieťam, ktoré sa stali každodennou súčasťou života. Aké trendy môžeme v najbližších mesiacoch očakávať?
1. Ešte viac videí
Aj keď si klasická televízia stále drží svoje miesto, videá na internete opäť porastú. Pôdu im pripravil v prvom rade YouTube, vzniknutá sociálna sieť TikTok aj IGTV.
Očakáva sa väčší video obsah na sociálnych sieťach, viac live streamov, tutoriálov, unboxingov aj obyčajných videí zobrazujúcich bežnú realitu dňa.
2. Príbehy
Úspech Stories na Instagrame sa raz-dva prehupol aj na Facebook a Messenger. Ľudia zdieľajú každodennosti svojho dňa – od raňajok až po večerné leňošenie. Podeliť sa o svoj „skutočný” život chce každý. Príbehy sú krátke, stačí im malá miera pozornosti a sú instantné, čím sa stávajú „výnimočnými”. Preto ich zo života tak skoro neodstránime.
3. Influenceri
Natívna reklama od aktívneho človeka zo sociálnej siete – s fanúšikmi zdieľa svoje dni, radosti aj trápenia, čím sa stáva pre followerov známou osobou, ktorej dôverujú – bude rásť. Publikum na sociálnych sieťach nevníma propagácie a spolupráce influencerov so značkami ako reklamu, preto im verí.
Zaujímavosťou je, že množstvo influencerov prekopáva princíp – nestačí len pekná fotka do feedu, potrebný je aj zmysluplný text, pokojne aj naozaj dlhý s ťažkou témou. Pritom influencer vie, že jeho followeri si text prečítajú. Takýto typ postu fotky a dlhého textu s obsahom prechodne nahrádza písanie na vlastné blogy a weby.
4. Rozšírená realita a filtre
Jednoducho dostupná zábavka, vďaka ktorej vám bude na stole v office skákať napríklad škriatok Dobby z Harryho Pottera. Záujem o AR filtre rastie u bežných užívateľov sociálnych sietí každý deň, tí šikovnejší si už vytvárajú aj vlastné filtre.

5. Nakupovanie na Instagrame
Od možnosti priameho nákupu na Facebooku sa v roku 2020 dostaneme aj k priamemu nákupu na Instagrame bez odchodu z aplikácie. Instagram Shopping funguje na zahraničných profiloch v USA.
Otázky a výzvy
Veľkou výzvou nielen pre najbližší rok bude určite regulácia obsahov na sociálnych sieťach, ktoré šíria fake news a nevhodný škodlivý obsah. Facebook už proti týmto kontentom začal podnikať prvé kroky.
V septembri 2019 sa začalo veľké testovanie skrývania čísel na Instagrame, zamerané na smartfóny s operačným systémom iOS. Predpokladá sa úplné skrytie srdiečok nielen na Instagrame, ale aj lajkov na Facebooku.
V závere roka 2019 prišiel na scénu Facebook Dating ako zoznamka, ktorá hľadá partnera vďaka spoločným záujmom či priateľom a vie využívať aj informácie z Instagramu. Na Slovensku a celkovo v Európe ešte aplikácia nie je.
Všetko od spoločnosti Facebook by sa malo objaviť v jednom spoločnom inboxe. Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram by mali tvoriť jednu veľkú komunikačnú platformu pre jednoduchšie a efektívnejšie komunikovanie.
Čo všetko nakoniec rok 2020 prinesie, zistíme až časom. Inovovanie technológií a očakávaný nástup 5G siete možno ešte v konečnom dôsledku pozmení trendy a správanie užívateľov na sociálnych sieťach.
[…] projekt, názov aj identitu. Radi by ste ho však predstavili aj v online priestore. Aby ste dodali sociálnym sieťam potrebnú profesionalitu aj pekný dizajn, odporúčame využiť voľne dostupnú aplikáciu Canva. […]
[…] ponuky s možnosťou výhodnejšieho nákupu nám prichádzajú na dennej báze, rovnako ako nám influenceri na sociálnych sieťach ponúkajú vlastné zľavové […]