Tip na darček: Guidebook pre všetkých potenciálnych blogerov

Premýšľate nad tým, aký vianočný darček ešte dokúpiť? Máme pre vás tip v podobe knihy Tvorba úspešného zarábajúceho blogu.

Ide o vyše 400-stranovú publikáciu, za ktorou stojí viac ako 40 autorov z rôznych oblastí. Cieľom je, ako už napovedá samotný názov, pomôcť ľuďom, ktorí sa venujú blogovaniu, rozbehnúť svoje aktivity smerom k zisku.

Praktické rady z rôznych oblastí

Kniha sa podľa nás hodí pre tých, ktorí radi produkujú vlastný obsah a chceli by sa so svojimi skúsenosťami a znalosťami podeliť aj so zvyškom online sveta. Rovnako však vie publikácia pomôcť aj tým, ktorí už sú nejaký ten rok v blogovaní ako doma, no nepodarilo sa im zatiaľ vďaka tejto aktivite finančne si prilepšiť.

Výnimočnosť knihy spočíva práve v tom, že sa v nej spájajú ľudia z marketingu, reklamy, online podnikania aj práva. Kniha vás sprevádza od úplného vzniku blogu – od založenia vlastnej webdomény na WordPresse, cez základy SEO až po priblíženie affiliate kampaní. Praktické rady pokračujú aj z právnického hľadiska, napríklad GDPR, legálny spôsob zarábania aj správne nastavenej spolupráce so značkou.

Príbehy úspešných blogerov

Samozrejme, priestor v knihe majú blogeri. Približujú svoje vlastné príbehy, ktoré sa preklenuli do úspešnej formy biznisu a vlastnej značky. Sú medzi nimi napríklad Dušan Plichta, Milan Bez Mapy či Janka Schweighoferová.

Blogeri približujú svoje vlastné začiatky, motivácie svojho písania, pokroky či spolupráce. Snažia sa poskytnúť aj čo najviac odporúčaní, ku ktorým dospeli svojimi vlastnými skúsenosťami – či písať po slovensky, s kým nadviazať spoluprácu, na čo si dať pozor…

Pridaná hodnota blogu aj bez zárobku

Jedným z blogerov v knihe je aj Fero Volár, ktorý má už 16 rokov svoj blog. Venuje sa programovaniu, modernému webu, DevOps aj startupom. V knihe priznáva, že síce si blogom aktívne nezarába, poskytol mu inú pridanú hodnotu. Okrem získavania vedomostí v copywritingu, time manažmente či správe sociálnych sietí sa mu podarilo vďaka blogu cestovať a zúčastňovať sa podujatí aj v zahraničí.

Dnes sa nebojím požiadať o akreditáciu kamkoľvek a na 99 % to vyjde.”

Zároveň je to podľa neho aj skvelá forma, ako vás môžu váš zamestnávateľ či potenciálny zamestnávateľ spoznať.

Vlastný blog je základ

Publikácia vznikla podľa slov jej koordinátora Štefana Polgáriho zo spoločnosti Dognet preto, lebo dnes sa klasické blogovanie vytráca.

Tvorba kvalitného obsahu je na ústupe, všetko smeruje na Instagram, kde vám stačí jedna pekná fotka. Tento trend však nemá podľa nás dlhodobú budúcnosť, preto chceme oživiť blogerskú scénu, ktorá by tvorila hodnotný obsah pre čitateľa a celú spoločnosť.”

Migráciu na Instagram opisuje vo svojom príbehu aj Milan Bez Mapy, ktorý to považuje za chybu. „Rovnako, ako to ide s popularitou Facebooku stále viac a viac dole, nasledovať bude aj Instagram. Pre každého blogera je preto maximálne kľúčové mať viacero komunikačných kanálov a nespoliehať sa iba na jeden. A hlavne, nezabudnúť na ten najdôležitejší – váš blog.”

Ak teda máte vo svojom okolí blízku osobu, ktorá už vytvára vlastný obsah, alebo nad tým ešte len premýšľa, zvážte túto publikáciu ako darček – možno jej tak pomôžete preraziť v online svete.

Edita Fabian Hilgartová

Pridajte komentár