EAST MAG
employer branding

Prečo budovať employer branding?

Na trhu práce máte stále miesto, firma je v dlhodobom zisku, preto potrebujete nových ľudí. Lenže akosi nedostávate dennodenne životopisy a inzeráty v printe už nie sú in. Preto je potrebné vybudovať si employer branding (EB). Čo to znamená?

Čo je employer branding

Employer branding predstavuje proces budovania značky firmy, na základe ktorej prilákate potenciálnych zamestnancov. Rovnako ide o snahu udržať si svojich terajších už vyškolených zamestnancov. Jednoduchšie povedané, ide o postoj, akým pristupujete k vašich podriadeným, o starostlivosť aj o atmosféru na pracovisku či vytváranie príležitostí možného kariérneho rastu.

REKLAMA

Čo je cieľom employer brandingu?

Hlavným cieľom je prilákanie nových pracovných síl a zároveň udržanie si aktuálnych zamestnancov. Neznamená to len snahu vedenia firmy, ale aj to, ako okolie vníma vašu značku. Taktiež predstavuje aj to, ako vaši pracovníci širia meno spoločnosti alebo ako médiá opisujú vašu firmu.  

Ak vaša firma súrne potrebuje nových zamestnancov, v takom prípade je dobré budovať aktívne EB cez ambasádorov. Tí oslovujú potenciálnych budúcich zamestnancov, šíria dobré meno firmy a poskytujú informácie o spoločnosti, vďaka ktorým prilákajú nových ľudí.

Jadrom EB je Employer value proposition

Employer value propositon predstavuje hodnoty firmy, ktoré robia dobré a kvalitné meno spoločnosti na trhu práce. Toto jadro spoločnosti by malo odrážať aktuálny dopyt, strategické plány, vnútorný charakter a, samozrejme, hodnoty a princípy, ktoré vaša spoločnosť uznáva. Čo to znamená pre vašich zamestnancov? Ide o finančné a nefinančné benefity za ich lojalitu a pracovitosť.

Prečo budovať Employer Branding?

Pri správne zadefinovanom EB bude mať firma spokojných zamestnancov, priláka nových pracovníkov a zároveň bude okolie vnímať značku firmy pozitívne. V dnešnej dobe si ľudia hladujúci zamestnanie želajú pôsobiť vo firme, ktorá prosperuje. Rovnako chcú mať možnosť potenciálneho kariérneho rastu a chcú mať rôzne (ne)finančné benefity za ich odpracované hodiny.

Takže ak chcete, aby vaši zamestnanci podávali čo najlepší výkon a aby prišiel nový čerstvý vietor do vašej firmy, vybudujte si kvalitný employer branding.

Autor článku: Zuzana Lukáčová

Pridajte komentár