Game Days priniesli do Košíc prednášku o skenoch pre Call of Duty

Už 2. rok je herný priemysel v Košiciach podporený aj konferenciou Game Days Košice 2019.

Pod palcom ju má platforma Game Dev Košice zastrešujúca herných vývojárov v regióne Košice, ktorá pravidelne organizuje aj herné meetupy lokálnych vývojárov za podpory jedinej slovenskej asociácie združujúcej herných vývojárov – Slovak Game Developers Association (SGDA).

Naším cieľom je šíriť povedomie o hernom biznise a podporovať tých, ktorí sa snažia o jeho vývoj v našich podmienkach,” vysvetľuje Imrich Orosz, jeden z organizátorov Game Days Košice 2019.

Workshopy na získanie podpory

Konferencia začala už 21. novembra 2019 dvoma workshopmi, ktorých cieľom bolo prepojenie  herných vývojárov so zástupcami Fondu na podporu umenia a Creative Europe Desk – Media.

game days kosice
Konferenciu otvoril Peter Nagy.
foto k článku: Game Dev

Workshopy boli zamerané na podporu financovania nových, respektíve dofinancovanie už rozbehnutých projektov. Zúčastnení získali formou priamej diskusie cenné informácie, ktoré im dávajú možnosť zvýšiť šance na získanie podpory pri predkladaní svojich projektov,” vysvetľuje Orosz.

Program pre každý stupeň herného vývoja

Hlavný program Game Days Košice 2019 bol na pláne v piatok 22. novembra, keď sa v Kulturparku začala konferencia s domácimi aj zahraničnými spíkrami. Na evente bolo už od rána množstvo ľudí, ktorí sa zaujímajú o herný priemysel. Podľa slov organizátorov sa im podarilo naplniť kapacitu sály, čo predstavuje cca 200 lístkov.

Cieľom bolo vyskladať program tak, aby sme obsiahli každú oblasť herného vývoja. Medzi spíkrami boli ľudia od grafiky, herného dizajnu, produkcie, vydavateľstva, biznis developmentu až po asociáciu vývojárov. Chceme zväčšovať našu komunitu najmä smerom k študentom,” dodal Imrich Orosz.

Veľký záujem o event prejavili práve študenti stredných škôl, napríklad zo Školy úžitkového výtvarníctva, vzhľadom na ich možnosti uplatnenia v hernom priemysle. Súčasťou konferencie bol aj showcase, kde skúsení slovenskí vývojári ako vystavovatelia prezentovali návštevníkom svoje hry, aplikácie virtuálnej reality až po výrobu zvukov a hudby do hier.

game days kosice
Ladislav Dedík

Skeny pre Call of Duty

Prvým spíkrom bol Ladislav Dedík zo Štúdia 727, ktoré spolupracovalo pri vývoji hry Call of Duty – Modern Warfare. Keďže hra vyšla len koncom októbra, bolo to podľa Dedíka po prvýkrát, kedy vôbec prezentoval túto prácu svojho tímu. Spolupráci predchádzalo viac ako polročné dohadovanie a rokovanie. Ladislav Dedík priblížil, čo všetko pre hru skenovali – od rekvizít, cez zbrane, vozidlá až po skenovanie architektúry v Petrohrade.

Budúcnosť herného priemyslu

game days kosice
Marián Ferko

Druhým spíkrom bol Marián Ferko, jeden zo zakladateľov asociácie herných vývojárov. Opísal súčasný stav herného vývoja na Slovensku, z ktorého je až 97 % tvorby určených na export. Problémom je podľa neho nedostatok dostatočne schopných ľudí pre prácu v herných firmách. V budúcnosti sa podľa Ferka herný priemysel posunie k ešte reálnejšej grafike, využívaniu strojového učenia a k tvorbe dokonalej ilúzie skutočnosti.

V ďalšom priebehu konferencie sa na stagei prestriedali ďalší spíkri, ktorí mali možnosť pracovať na známych herných tituloch, niektoré prednášky boli zamerané aj na samotnú prácu herného vývoja a jej úskalia a záver podujatia patril panelovej diskusii.

Edita Fabian Hilgartová

Pridajte komentár