Anketa: Ako nové technológie ovplyvňujú vašu prácu?

Inovácie, automatizácia a technologizácia prenikajú na rôzne pracovné pozície. Ich vplyvom sa pracovné podmienky a procesy menia, vznikajú aj nové príležitosti. Zaujímalo nás, ako technológie zmenili prácu v IT aj mimo IT sektora, preto sme túto otázku adresovali odborníkom na portáli medializuj.sk.

Udržiavanie „starých“ zvykov

Kamila Slašťanová, zakladateľka portálov Menucka.sk a Darcekove-vouchery.sk, vie, že v dnešnej dobe si už život bez bez nových technológií nevieme predstaviť: „Ja konkrétne využívam mobilné a webové aplikácie a internet vo všeobecnosti, aj vzhľadom na to, že v tejto oblasti pracujem už 20 rokov. Všetko sa ale stále vyvíja, takže aj ja sa musím učiť stále nové veci a prispôsobovať sa trendom, či už v rámci sociálnych sietí alebo nových možností vývoja online produktov. Osobne sa priznám, že som už voči niektorým veciam skeptická a možno stará škola, preto s tým občas trochu bojujem. Čoraz častejšie vyhľadávam možnosti ako sa vrátiť ,späť‘. Napríklad si prečítať naozajstné noviny a časopis.“

 

Schopnosť ľudí znášať zmeny

Matej Jariabka, v IT pôsobí ako kouč, líder a konzultant v oblasti metodiky softvérového vývoja už viac ako 10 rokov: „V ostatných rokoch v súvislosti s novými technológiami vnímam určitý trend. Nie je to len neustály tlak na zvyšovanie vedomostnej úrovne – ten je v oblasti technológií známy už niekoľko dekád. Ide o zvyšujúce sa nároky na zvládnutie prichádzajúcich zmien z osobnej, ľudskej stránky.“

Kým programovací jazyk sa človek zvládne naučiť a natrénovať ho, vyrovnávanie sa ľudí s meniacim sa prostredím je omnoho náročnejšie. „Spomenuté vedomostné nároky sa vyvíjajú každých 10 rokov, zmena spôsobu práce, podporných nástrojov, zavádzanie nových metodík práce, organizačné zmeny či zmeny v správaní zákazníkov sa výrazne posúvajú každých 3 – 5 rokov. Ľudská stránka zavádzania inovácií a adopcie nových technológií je pre mňa, aj pre väčšinu profesionálov v oblastiach blízkych IT, oveľa väčšou výzvou. Ako sa cítiť spokojný so svojou prácou a jej výsledkami, ako pracovať v tíme nie len efektívne, ale aj rásť po osobnostnej stránke. Pri množstve prichádzajúcich zmien sú toto príklady oblastí, ktoré je potrebné podporovať, viesť a koučovať. Takáto podpora je nemenej dôležitá, vie priamo rozhodnúť o úspechu či neúspechu akejkoľvek zmeny či inovácie. Otázkou ostáva, či jej prikladáme dostatočný význam.

Inovácie digitálneho marketingu a digitálny detox

Marek Didák, spoluzakladateľ a kreatívny riaditeľ digitálnej agentúry Hype, konštatuje, že sféry digitálneho marketingu je jednou z prvých sfér, ktorých sa vývoj nových technológií dotkne. „Či už sa bavíme o automatizácii reklamy, rozšírenej realite alebo chatbotoch v komunikačných aplikáciách, technologický vývoj denne ovplyvňuje celé naše odvetvie.

 

 

 

Štefan Polgári,

online marketingový špecialista a podnikateľ, sa zameral skôr na predikciu toho, čo nás čaká v blízkej budúcnosti: „Každá výhoda so sebou prináša radu nevýhod. Smartfón prináša neustálu kontrolu. Je to negatívne, či pozitívne? Digitálny detox bude téma roku 2020, pretože ľudia prestávajú zvládať tempo, ktoré si sami nastavili.“

 

 

Pridajte komentár