Košickí wordpressáci pod jednou strechou

V sobotu 11. mája 2019 sa v Univerzitnej knižnici Technickej univerzity v Košiciach konal 2. ročník podujatia WordCamp Košice. Účastníkov čakalo 8 prednášok, 3 workshopy a pohodová atmosféra.

Event WordCamp je organizovaný tímom ľudí, ktorých tvoria nadšenci, užívatelia aj developeri WordPressu, bez nároku na honorár – ide o neziskové podujatie s cieľom združovať užívateľov open source publikačného systému, inšpirovať k ďalšej práci a odovzdávať svoje know-how.

Takmer 200 účastníkov

Po úspešnom minuloročnom ročníku sme sa ako organizačný tím dohodli, že pôjdeme do prípravy eventu opäť a venujeme mu svoj voľný čas. Pre tento ročník sme zvýšili kapacitu o 50 miest a všetky miesta sa vypredali. Pár účastníkov neprišlo, no dokopy tu počas eventu bolo okolo 185 ľudí,” približuje Marek Daňko, člen organizačného tímu WordCampu.

Vlado Alexandrov

Účastníkov čakalo 8 inšpiratívnych prednášok a 3 workshopy. „Spíkrov sme vyberali podľa toho, čo by účastníkov mohlo zaujímať a obohatiť ich. Novinkou sú interaktívne workshopy, ktoré sme pridali do programu aj vzhľadom na feedbacky z minulého roka, preto sme do programu zaradili jeden marketingový a dva technicky zamerané workshopy pre technicky zdatnejších účastníkov,” dopĺňa Daňko.

Dizajn, webová analytika aj štart vlastného podnikania

Na WordCampe 2019 v Košiciach vystúpil grafický dizajnér Peter Poša z WebSupportu, ktorý priblížil, ako zefektívniť prácu v rámci grafického tímu a najmä uchovať jednotný ráz dizajnu.

Prečo je webová analytika potrebná pre majiteľov webových stránok vysvetlil Google Certified Trainer Tomáš Popovič. Účastníkov oboznámil so 4 sekciami Google Analytics, nastaveniami pre zobrazovanie aj trackovaním UTM parametrov. Upozornil aj na dôležitosť Google Search, teda nastavenie vyhľadávania na webovej stránke. Na záver prednášky pridal aj tip na video kanál Google Partners CZ/SK pre získanie ďalších informácií.

Inšpiratívnu prednášku o zmene profesijného života, začiatkoch podnikania a presťahovania sa pod Vysoké Tatry mal Vlado Semanov, spoluzakladateľ IshYoBoy. Spomenul odlišný pohľad klienta na daný projekt oproti programátorovi – pre klienta je projekt často jeho jediným biznisom, kým samotný programátor pracuje na viacerých weboch zároveň. Účastníkov vyzval, aby svoje znalosti dávali ďalej komunite – zapájali sa do diskusií, poskytli radu, ak si ju niekto pýta, či tvorili pekné témy WordPressu.

Workshopy, marketing a branding

Okrem dvoch technických workshopov (Tvorba modulárnej Homepage, WP CLI) bol v programe aj marketingový workshop Social media stratégia pre vašu značku, ktorý priblížil širšie súvislosti marketingu prostredníctvom kreatívnej aktivity, počas ktorej účastníci definovali najprv svoj produkt alebo službu, jeho pridanú hodnotu, ale aj svoje schopnosti a najmä časové možnosti na tvorbu online obsahu.

Tomáš Popovič

Prišiel som, pretože ma zaujímalo, ako funguje takéto WordPressové podujatie. Systém používam na svoju vlastnú webstránku, ktorá je jednoduchá, som skôr užívateľ. Dozvedel som sa veľa vecí, niektoré boli síce také základné pre mňa, no na technickom workshope ohľadom modularity stránky som sa zamýšľal nad tým, či správne riešim svoju stránku a mohol som si tým pádom aj opraviť jednu chybu,” prezradil nám jeden z účastníkov Boris Hanudeľ.

Značke ako takej sa venoval spíker Pavel Cahlík, ktorý chyby marketingových kampaní odprezentoval prostredníctvom siedmich smrteľných hriechov značiek. „Ja sám som v organizačnom tíme WordCampu Praha, pretože s WordPressom som veľa koketoval, v minulosti som aj viedol kurz pre začiatočníkov. Mojimi prednáškami sa snažím dať poslucháčom aj ďalší pohľad na to, čo so svojou stránkou môžu robiť, pričom je dôležité, aby si pred samotným budovaním značky odpovedali na otázky – Kto ste? Čo robíte? Prečo by to malo zákazníka zaujímať? Branding by mal určovať to, ako má stránka vyzerať,” vysvetľuje Pavel Cahlík.

Som tu prvýkrát, minulý rok som o tomto podujatí nevedela. Myslím, že tu odznelo dosť zaujímavých informácií, čo sa týka marketingu, prijala by som ešte viac workshopových častí, ale inak bolo celé podujatie dobré. Možno by som do programu zaradila aj nejaké úvodné oboznámenie sa s WordPressom pre tých, ktorí sú v tejto sfére nováčikmi,” zhodnotila Želmíra Tomková.

Celý event ponúkal okrem zaujímavého programu aj občerstvenie pre účastníkov, s blížiacim sa oficiálnym ukončením rástla chuť aj na afterpárty WordCampu Košice 2019.

Podujatie WordCamp je celosvetovo známe a WordPress komunita funguje v rôznych kútoch sveta. Na Slovensku je 8 takýchto komunít, ktoré fungujú formou meetupov, prednášok či väčších eventov. Košická komunita sa združuje aj na sociálnej sieti, kde ju tvorí takmer 500 užívateľov.

Edita Hilgartová

Pridajte komentár