Podnikateľské nápady študentov riešia aj vážne ekologické problémy – uspeli aj projekty Košičanov

V Bratislave 11. apríla 2019 predstavili žiaci z celého Slovenska verejnosti svoje inovatívne a netradičné výrobky, s ktorými by radi uspeli aj v biznise. Medzi najúspešnejšie produkty sa zaradili čokoládové slamky, ktoré šetria životné prostredie, hra pre deti, ktorá im pomáha naučiť sa vyslovovať písmenko „R“, ergonomická bezdrôtová myš so solárnym pohonom, ale aj lyžiarsky doplnok, ktorý udržiava lyže spojené a umožňuje ich niesť prevesené cez plece.

Budúce hviezdy slovenského biznisu už vo svojich 17 rokoch vyrábajú inovatívne a netradičné výrobky a zakladajú si cestovné kancelárie. Včera takmer 80 tímov zo stredných i základných škôl z celého Slovenska predstavilo verejnosti podnikateľské nápady v rámci historicky najväčšej súťaže – JA Veľtrh podnikateľských nápadov pod záštitou prezidenta Slovenskej republiky.

Víťazstvo v niektorých kategóriách získali študenti, ktorí vymysleli čokoládové ekologické slamky. „Keďže Európska únia schválila zákon o zákaze používania jednorazových plastových výrobkov, rozhodli sme sa vyrábať tieto slamky, ktoré nebudú produkovať odpad, sú ekologické a zároveň chutné a riešia sociálny problém,“ povedala Dana Albertová, študentka z košického gymnázia, ktoré sídli na Trebišovskej ulici.

Medzi postupujúce tímy do TOP Finále JA Firiem (bude 21. mája 2019) sa zaradili aj tím z rovnakej školy, ktorý predstavil logopedickú pomôcku LogoR, ktorá deti naučí správnu výslovnosť písmena R. Z postupu sa tešil aj ďalší košický tím, ktorý prišiel s ľanovými ekologickými obalmi. Tieto obaly sú zo 100-percentného ľanu, čím nezaťažujú planétu a zároveň sú štýlové.

Študenti sú každý rok inovatívnejší a približujú sa skutočnému biznisu. Tešíme sa, že každý rok školy napredujú a úspešne rozvíjajú svoje podnikateľské nápady. Sme hrdí na fakt, že nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko prináša školám kvalitné vzdelávacie programy a skúsenosti pre študentov z celého Slovenska. Naša práca prináša školám pridanú hodnotu aj vďaka partnerstvám s firmami a spätnej väzbe od pedagógov, ktoré sú pre nás nesmierne dôležité,“ uviedla riaditeľka organizácie Junior Achievement Slovensko Eva Vargová.

Dôkazom, že podnikateľská kariéra môže začať už na strednej škole, sú úspešní absolventi programu JA Firma. Medzi nich patrí aj Ľubica Grajcárová, majiteľka a zakladateľka LEGOrent, či mladý a úspešný zakladateľ Poetry Coffee a spolumajiteľ kaviarne Black, Jakub Ševčík.

Mladí a inovatívni podnikatelia sa hľadali na súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov už po 24.-krát . Možnosť prezentovania dostali školy, ktoré sú zapojené v školskom roku 2018/2019 do vzdelávacieho programu JA Aplikovaná ekonómia alebo JA Podnikanie v cestovnom ruchu II. Sedem najlepších tímov zároveň postúpilo do TOP Finále JA Firiem, v ktorom víťaz získa miestenku na medzinárodné finále Company of the Year Competition vo francúzskom Lille. Záštitu nad podujatím prevzal prezident Slovenskej republiky Andrej Kiska.

Zoznam víťazov a tímov, ktoré zabojujú o postup na medzinárodné finále, nájdete tu.

tlačová správa

Pridajte komentár