Prvý Data Hackathon v Košiciach vynikal svetovou úrovňou a špecializovanou témou

V Košiciach prebehol  15. 3. 2019 historicky prvý Data Hackathon. Organizoval ho GymBeam, jeden z najrýchlejšie rastúcich e-shopov v strednej Európe, priamo vo svojich priestoroch. Technickým partnerom podujatia bola firma Keboola – svetové SaaS riešenie pre data analytikov pochádzajúce čiastočne z Česka. O skvelú atmosféru a vysokú účasť sa postaralo 36 data „hackerov” v 9 tímoch, z toho 5 domácich košických a tiež 4 tímy z Prahy.

K dispozícii bolo počas hackathonu cez 10 technických a business mentorov. Do porotcovských kresiel zasadli zakladateľ a CEO GymBeamu – Dalibor Cicman, zakladateľ spoločnosti Keboola Petr Šimeček a Senior Data Scientist z Katedry umelej inteligencie TUKE Martin Sarnovský.

Na začiatku hackathonu sa vyhlásila téma „cross sell a up sell”. Pracovalo sa na reálnych anonymizovaných dátach klientov GymBeamu. Návrh riešenia bol následne v nedeľu vyhodnocovaný hodnotiacim skriptom, ktorý podla trafených predikovaných odporúčaní prideľoval body.

Otvorenie hackathonu

Prví účastníci Data Hackathonu prichádzali do sídla GymBeamu už od 17:00 hod. Keďže bol tento Data Hackathon prvým, ktorý sa konal v priestoroch firmy, účastníci mali možnosť spoznať jej priestory. IT špecialisti boli príjemne prekvapení vysoko špecializovanou vybavenosťou, ktorú sme im pre Data Hackathon pripravili.

Veľkolepé oficiálne otvorenie sa začalo v piatok o 18:00 hod. O príjemnú atmosféru sa postarali aj moderátori – šarmantná Beatrix z GymBeam a vždy dobre naladený Jirka z Kebooly.

Po úvodných slovách sa k mikrofónu dostal Dalibor Cicman, CEO GymBeamu a porotca eventu. „GymBeam social responsibility program zahŕňa množstvo eventov nielen pre marketing, ale aj pre oblasť data science. Chceli by sme v Košiciach vybudovať silnú komunitu ľudí so spoločnými záujmami a ukázať IT špecialistom, že perspektívne firmy so skvelým kolektívom existujú aj na východe. Data Hackathon nám tiež prináša možnosť rozšírenia si svojich obzorov, či už z technického, profesionálneho, alebo ľudského hľadiska.”

Témou zadania pre „data hackerov” bolo riešenie reálneho e-commerce problému, respektíve výzvy v oblasti „cross-sell/up sell” sféry. Navrhnúť mali čo najsofistikovanejší model pre predikciu kúpy nových produktov, už existujúcich kategórií alebo nových zákazníkov GymBeamu. Súťažiacim boli poskytnuté podrobné zadania a potrebné dáta. V podvečerných hodinách sa zadaná téma preberala do hĺbky a u jednotlivých tímov začali vznikať prvotné nápady.

Sobota nie len v znamení „hackovania”

Sobotu odštartoval Data Hackathon trochu nezvyčajne – rannou rozcvičkou! Konala v Mestskom parku v Košiciach. Tento „fresh” štart a kvalitné anglické raňajky pomohli súťažiacim hackovať ešte s väčším zanietením.

Prvé finálne riešenia sa začali črtať už okolo obeda, čo svedčí o vysokom nasadení všetkých tímov. Finálne kódovanie sa však začalo až popoludní a pracovalo sa až do rána. Niektoré tímy dokonca ani nespali a pracovali na svojich zadaniach až do skorých ranných hodín.

Kto sa stal víťazom Data Hackatonu?

V nedeľu boli všetky dokončené zadania odovzdané na čas a porota sa pustila do hodnotenia. Keďže pri vyhodnocovaní prehodnocovali nielen technické riešenia, ale aj uplatnenie riešenia v biznise, pripísané bodové hodnotenie a v neposlednom rade samotné modely, súťažiaci mali zaujímavý program v centre mesta. Okrem kávičky mohli záujemcovia, drvivá väčšina NEkošičanov, zažiť Segway tour a prehliadku historického centra mesta.

Po návrate na Rastislavovu 93 sa prešlo k slávnostnému odovzdávaniu cien. Hneď na úvod boli udelené dve extra ceny, ktoré reprezentovali špeciálne nasadenie tímov a zároveň boli odrazom niektorých firemných hodnôt GymBeamu. Prvú špeciálnu cenu „Hard working. Always going the extra mile.” získal tím Marwin, ktorého členovia aj napriek tomu, že nevyhrali, podali nadpriemerný výkon a statočne sa popasovali s technológiami, ktoré im neboli až také známe.

Ocenenie „Great team (in great work ecosystem)” získal tím s názvom JAAAJ, ktorý bol najpočetnejším tímom na Data Hackathone. Každý člen zanietene pracoval, aby dosiahli čo najlepší výsledok.

Po udelení špeciálnych cien sa prešlo k udeľovaniu cien pre samotných víťazov. Hodnotilo sa na základe získaných bodov, technického riešenia a kódu. Na treťom mieste sa umiestnil tím Snežienky & Machri, ktorý pracoval s obrovskou dedikáciou a zanietením. Na druhom mieste skončil tím aLook a absolútnym víťazom Data Hackathonu sa stal tím s názvom Awesome Squirrels, ktorým sa podarilo získať najväčší počet bodov, vytvoriť najkomplexnejší model, čistý kód a prehľadnú dokumentáciu a popis postupov. Okrem uznania získal tím Awesome Squirrel aj hotovostnú cenu vo výške 5 000 eur.

tlačová správa

Pridajte komentár