Platobná brána – brána k online financiám

Pred niekoľkými rokmi sme si nevedeli predstaviť iný nákup ako v kamennom obchode. V lepšom prípade sme boli frajeri, keď sa nám podarilo objednať si čosi z časopisu Quelle, ktorým nemecká firma Arcandor zaplavovala naše schránky.

Po roku 2000 nastal boom v oblasti rastu e-shopov a dnes sa tejto problematike venujú ľudia po celom svete. Dávajú návody na to, ako urobiť e-shop čo najefektívnejší, najspoľahlivejší, najlepšie tak, aby ste za noc zarobili milióny. Nie je to však také jednoduché a aj preto sa na tému E-commerce stretávajú v Košiciach odborníci, ktorí ponúkajú svoje teoretické a praktické skúsenosti aj širokej laickej verejnosti.

Tento meetup pravidelne organizuje Košice IT Valley v spolupráci so spoločnosťou Astound Commerce. Po tretíkrát sa meetup konal v stredu 13. marca 2019 v košickej Tabačke. Hlavnou témou stretnutia boli platobné brány.

Ako to funguje?
Platobná brána je technické riešenie, ktoré umožňuje bezpečnú platbu za tovar a služby na internete, v skratke „je to služba, ktorá zabezpečí, že transakcia prebehne úspešne pre obe strany,“ povedal Marek Daňko zo spoločnosti Webikon. Vo všeobecnosti priblížil návštevníkom základné informácie o tom, akým spôsobom môžeme platiť alebo prečo zákazníci preferujú online platby. Avšak predtým, než peniaze „cinknú“ na účet, vás čaká celý rad krokov, ktoré musíte absolvovať. Ide o prieskum trhu, schvaľovací proces, podpísanie zmluvy, zriadenie účtu, implementácia do e-shopu, testovanie až samotné spustenie.

Wirecard
Wirecard je celosvetová technologická spoločnosť s centrálou v Mníchove, poskytujúca elektronické platobné služby offline, online a na mobilných zariadeniach. O ich službách na stretnutí hovoril Štefan Sedlák, ktorý prezentoval pridané hodnoty ich spoločnosti: opakované platby, technologické riešenia ako odhaliť podvodníkov, vernostné programy či elektronické peňaženky, ktoré zabezpečia klientom zľavu.

Testovať sa oplatí!
Jedným z problémov e-shopov môže by aj to, že sú pre zákazníkov komplikovane nastavené a človek, ktorý práve neukončil vysokú školu so zameranín na IT, nevie, čo má robiť. Chce mať jednoducho a v čo možno najkratšom čase zaplatené. Ak sa tieto vízie nenaplnia, je veľmi pravdepodobné, že odíde zo sveta online do reálneho a majiteľom e-shopov klesnú zisky.

Problémov, ktoré môže vyriešiť testovanie, je niekoľko a zmienil sa o nich tretí odborník na online platby – Pavol Gomboš, zástupca Astound Commerce. V spoločnosti testujú systémy testovacími platobnými kartami a takýmto spôsobom sa snažia zabrániť budúcim možným problémom, ktoré by pri platbe online mohli nastať. Čo by sa stalo, ak by zákazník zadal nesprávne vstupné údaje, alebo by nastala chyba karty (nepodporovaná, expirovaná či zablokovaná karta, prekročený denný limit a pod.)? To a oveľa viac testujú práve v  spoločnosti.

Vysnený ideál
Čo dodať na záver? Ak hľadáte ideálnu platobnú bránu, ktorú používajú všetci zákazníci, jednoduchú a okamžitú platbu bez čakania, superbezpečnú a plne kontrolovateľnú (napr. cez jednoduchú mobilnú appku), musíme vás sklamať. Podľa M. Daňka takáto brána neexistuje. Účastníci E-commerce stretnutia sa však dozvedeli, ako riešiť nejeden z problémov, ktoré pri platbe online môžu nastať.

My sa už teraz tešíme na ďalšie podnetné informácie, ktoré budúce stretnutie tejto komunity prinesie.

autorka článku: Lívia Barnišinová

Pridajte komentár