EAST MAG

UX komunita: Koľko nás tu bude?!

UX pivo Košice IT Valley SUXA

V Košiciach vzniká UX komunita. Spájať má predovšetkým UX-ákov, ale aj ľudí, ktorí sa o problematiku user experience zaujímajú. Pred pár dňami sa v Tabačke Kulturfabrik uskutočnilo v poradí druhé stretnutie s názvom UX Pivo. Na jednom mieste sa zišlo zhruba 70 ľudí, ktorí vo svojej práci kladú dôraz na užívateľské skúsenosti.

Nestačí predávať, dôležitý je vzťah so zákazníkom
UX pivo má okrem príjemného stretnutia aj vzdelávací charakter. Svojim návštevníkom ponúka odborné prezentácie na rôzne témy. Mišo Blažej zo Slovenskej user experience asociácie (SUXA) predstavil jednotný dizajn manuál elektronických služieb Slovenska. Podľa jeho slov mnoho organizácií v poslednom období pochopilo, že už nestačí len predávať svoje služby, ale je dôležité budovať si pozitívny vzťah so zákazníkom.

REKLAMA

Oblasť user experience výrazne rastie. Po UX ľuďoch sa rozhliadajú IT firmy, poisťovne, banky a telekomunikačné spoločnosti. Nesmierne dôležití sú aj vo verejnej správe. Problémom ostáva nedostatok dizajnérov – UX-ákov. Ak budeme spoločne, ako komunita, makať na vzdelávaní a popularizácii tejto témy, podarí sa nám naštartovať proces vzdelávania. Najskôr v malom – výmenou informácií medzi sebou, ale neskôr aj tvorbou širších programov, ktoré sa môžu pretaviť do vzdelávacích celkov na univerzitách a dokonca aj stredných školách.“

Koľko nás tu je?
Počas druhého stretnutia UX pivo prednášajúci, ale i publikum, hľadali odpoveď na otázku: „Koľko nás tu je?“. Michaela Kočiová (SUXA) predstavila verejnosti prezentáciu sčítania UX profesionálov v Čechách a na Slovensku. Ako tvrdí, chceli lepšie spoznať komunitu dizajnérov.  „Keďže ako asociácia pripravujeme rôzne meetupy, workshopy a prednášky, chceli sme vedieť, ako čo najlepšie tieto aktivity nastaviť a taktiež sa pozrieť na komunitu z pohľadu Slovenska. Čo UX dizajnérov trápi, čo ich naopak teší a v neposlednom rade zreálniť očakávania personálnych agentúr, firiem a škôl. V Česku mali podobný zámer, tak sme spojili sily a išli do toho spolu.

Počas prednášok sa spustila aj veľmi podnetná debata, ako UX dizajn dostať viac do škôl, firiem a bližšie k ľuďom.

Dizajn digitálnych aplikácií na košickej ŠÚV-ke ako slovenský unikát
Záver stretnutia bol venovaný aktivitám miestnej UX komunite, kde Ľubica Reváková (ŠÚV Košice) otvorila tému spolupráce medzi jednotlivými subjektmi. Ako vedúca a autorka odboru dizajn digitálnych aplikácií na Škole úžitkového výtvarníctva v Košiciach verejnosti predstavila tzv. experiment, kde sa UX bude vyučovať počas celého štvorročného maturitného štúdia. Spoločne s Marošom Zeleňákom (Vacuumlabs) a Petrom Leškom (GlobalLogic) vyzvali verejnosť, aby sa zapojili do košickej UX komunity a pomáhali tak budovať lepšie podmienky pre túto profesiu. Na začiatok stačí vyplniť krátky dotazník na uxkosice.sk.

Akcia UX pivo sa bude pravidelne organizovať dvakrát do roka pod záštitou Košice IT Valley.

Autor článku: Ľubica Reváková

Pridajte komentár