EAST MAG
hackathon

Kto vyhral Hackathon 2018?

Uplynulý víkend, 24. a 25. november 2018, patril v Košiciach už štvrtému ročníku Hackathonu, ktorý pravidelne organizuje spoločnosť T-Systems Slovakia. Vďaka téme Game Jam sa knižnica Technickej univerzity v Košiciach premenila na herné vývojárske centrum.

Organizátori Hackathonu tento ročník oživili online hlasovaním o téme, ktorú si mohla vybrať samotná verejnosť a účastníci podujatia. Na výber mali v dvojtýždňovom hlasovaní 5 tém – Smart Room, Blockchain unchained, Game Jam a Virtual/augmented reality. Najviac hlasov získal práve Game Jam.

REKLAMA

Som tu prvýkrát, zavolal ma kamarát. Ak by bola nejaká iná téma, tak by som asi neprišiel,” priznal sa programátor Bolek.

Hackathon T-Systems Slovakia TUKE
foto k článku: T-Systems Slovakia

334 účastníkov a 25 mentorov

Herná téma prilákala dosiaľ rekordný počet účastníkov Hackathonu – až 334 súťažiacich, ktorí na evente vytvorili 55 súťažných tímov.

Ako aj po minulé ročníky, aj tento rok je najviac prihlásených programátorov – 264, z toho je 50 profesionálnych, ktorých programovanie živí. Zvyšok sú analytici, dizajnéri alebo sú v kategórii, ktorá priamo nezahŕňa IT oblasť, ako marketing alebo projektovanie. Na Hackathon sa prihlásili aj zahraniční študenti a dokonca aj profesionáli zo zahraničia, napríklad z Brazílie či Malajzie,” priblížil Karol Kocúr zo spoločnosti T-Systems Slovakia, jeden z organizátorov Hackathonu.

Počas vývoja hier bolo všetkým účastníkom k dispozícii 25 mentorov. „Musím ich naozaj pochváliť. Som tu prvýkrát a zo strany mentorov som nečakala veľkú interaktivitu, ale chodia pravidelne za každým a pomáhajú nám,” zhodnotila Miriam, ktorá študuje informatiku v 1. ročníku.

T-Systems Slovakia Hackathon

Nielen vývoj, ale aj prezentovanie

Okrem vyvíjania funkčnej hry museli účastníci Hackathonu zvládnuť aj prezentovanie svojho projektu pred ostatnými súťažiacimi, 5-člennou odbornou porotou a všetkými, ktorí sledovali live stream z finálnych prezentácií. Na predstavenie projektu od nápadu, cez vyvíjanie a platformu, na ktorej vznikala, až po to, pre aké cieľové publikum je určená, mal tím len 3 minúty. Po každej prezentácii mala porota priestor na doplňujúce otázky.

Rôznorodosť hier

Keďže téma hry nebola nijako limitovaná, každý tím sa vývojárskej výzvy zhostil po svojom. Niektorí sa zamerali na vývoj arkádoviek, iní oživili staré známe doskové či PC hry alebo dokonca vytvorili hru na trénovanie správnej výslovnosti. „Náš 8-členný tím robí edukačnú hru o separovaní odpadu. Téma Game Jam je podľa mňa veľmi zaujímavá a dobrá, aj keď je ťažšia na implementovanie,” zhodnotil Erik, ktorý 5. rok študuje informatiku.   

T-Systems Slovakia Hackathon

Niektoré tímy prišli aj s hrami šíriacimi osvetu z oblasti technológií. „Vymysleli sme hru, vďaka ktorej sa hráč jednoducho naučí základy programovania. Prišiel som druhýkrát, pretože minulý ročník sme sa toho veľa naučili. Tento rok sme sa prišli oboznámiť s novou technológiou a skúsiť niečo nové,” povedal Jakub, ktorý tretí rok študuje informatiku.

Po prezentáciách bolo jasné, že vybrať len tri víťazné hry nebude pre porotu vôbec jednoduché. Pri hodnotení sa sústredili na nápad hry, jej zábavnosť a originalitu, ale aj premyslenosť. Vyhlásenia výsledkov sa zúčastnil aj Juraj Girman, predseda správnej rady Košice IT Valley, ktorý víťazným tímom odovzdával ceny.  

Víťazi Hackathonu 2018

Tretie miesto a 1 000 eur získal tím Error Warriors s hrou Post-apocalyptic RPG. Druhé miesto obsadil tím Tyranosources, ktorý na Hackathon prišiel vybavený jednotnými tímovými tričkami a oživil Pacmana v rozšírenej realite. Za svoju hru AR PacMan získal 3 000 eur.

Prvé miesto a odmenu 5 000 eur získal len trojčlenný tím Deratizéri – Bianka Šimková, Boleslav Horák a Patrik Sakáč, s hrou Chordata Antarctica.

T-Systems Slovakia Hackathon Juraj Girman
Víťazný tím Deratizéri (sprava Patrik Sakáč, Bianka Šimková a Boleslav Horák) s Jurajom Girmanom.

Dostali sme šek a šok, sme šťastní ale aj unavení. Hore sme už cez 36 hodín. Vymysleli sme hru, v ktorej zvieratká bojujú o posledné miesta na kúskoch ľadovcov, aby nespadli do vody, kde na nich čakajú kosatky, ktoré ich zjedia. Mali sme v pláne urobiť to aj krajšie a s viac efektmi, ale pre čas sme nemali kedy. Pri prezentovaní hry som sa sústredil na to, čo hovorím, na obrazovku a trochu aj na publikum, mám pocit, že sa smiali z toho, čo sa v našej hre deje, takže to je super. Dokonca po prednáške prišiel za nami jeden študent, že by si rád našu hru zahral, čo nás potešilo ešte viac. Je to zábavná rekreačná hra pre celú rodinu, ktorá upozorňuje na globálne otepľovanie,” zhodnotil za víťazný tím Boleslav Horák.

Za redakciu Index Mag blahoželáme všetkým víťazným tímom aj účastníkom Hackathonu 2018, ktorí zvládli 24-hodinovú výzvu a vytvorili funkčné hry, ktoré možno čoskoro budú dostupné.

 

Edita Fabian Hilgartová

Pridajte komentár